fredag, maj 04, 2007

Tjocka Taxi

Jag vill absolut inte att den här bloggen ska bli någon form av dagbok. Alltför ofta känner jag mig nästan tvingad att skriva om hur min dag har varit, bara för att överhuvudtaget skriva något. Vissa gånger har jag balanserat på gränsen till dagbok, och nu måste jag göra det igen.

Kära dagboken, igår var Sten Taxi Jonsson på skolan. Innan flervariabelanalysföreläsningen tittade han förbi och skulle vara rolig, tror jag. Till att börja med skämtade han lite om hur dålig han var på ekonomi. "Frågade man mig vad blir ett plus ett så sa jag tre", skojade Taxi. Ha ha. Sen drog han i sig lite helium och pratade med en skojig röst, vilket var kul eftersom han är så tjock.



Då jag satt på en av de främre raderna var jag en i den lyckliga skaran vilka fick Taxis visitkort:

"Sten Taxi Jonsson
Levnadskonstnär, Programledare"


Det ska definitivt stå levnadskonstnär på mitt visitkort när jag blir stor, om jag kvalificerar. Hur är det med det där egentligen?

Inga kommentarer: