söndag, september 30, 2007

En onödig med mos tack

Såhär på natten är det lätt hänt att man blir lite småhungrig, så jag och Mattis gick till Statoil för att köpa ett gäng hamburgare som vi kunde steka. När vi kom dit var det enda de hade 60-gramsburgare, sex stycken till det hutlösa priset av 40 kronor, så det fick vara. Istället köpte jag en stor mosmeny, men blev rätt så lurad på den med eftersom de varken hade rostad lök eller god senap.

När jag kom hem stod det ett helt gäng fransoser ute i trappen, och rökte som om de fick betalt per producerad fimp. Jag passerade bara som hastigast förbi och mitt hår luktar nu som den ökända gaskammaren* på gamla Marianns i Falun. Men det är onödigt att duscha nu eftersom jag har studentmatch i innebandy imorgon. Efter den måste jag ju duscha, och man ska inte duscha för ofta för då blir huden torr.

*Gaskammaren var ett smeknamn på en påbyggnad till gamla Marianns pub i Falun. Innan Marianns flyttade och höjde åldersgränsen till tjugo var det Faluns största sunkhak, och värre rökdimma än ute i gaskammaren var det nog inte ens i dess tyska föregångare. Numera heter stället Marianns Saloon och har en något högre målgrupp. Gillar man cowboys och vilda västern är ett besök givet.

Inga kommentarer: