onsdag, september 26, 2007

Marcus skådar in i framtiden

Fick syn på en otroligt intressant artikel idag i Expressen, och genast kom det till mig en uppenbarelse. Framför mig såg jag helt klart och tydligt nästa artikel om Dan som kommer publiceras i Expressen. Så här kommer, exklusivt på Direkt från Ryd, en resa in i framtiden:




Dan, 19, kränkt på jobbet.

I somras tog Dan studenten från barn- och fritidsprogrammet på Burgårdens gymnasium. Tack vara fina betyg och lovord fick han snabbt jobb på ett daghem i utkanten av Göteborg. Dans första dag på jobbet blev dock inte som han hade tänkt sig.
-Första dagen på mitt nya arbete tvingades jag ta bort sminket, säger han.
-Jag känner mig otroligt kränkt med tanke på att alla kvinnor på min arbetsplats får behålla sminket på under arbetsdagen.

Daghemmets föreståndare har inte gått att nå för en kommentar.

--------
Och helt plötsligt fick min gode vän Mattias också en uppenbarelse. Här är vad han såg:


Dan, 18, fånge i Sverige.

I förrgår tog Dan studenten från barn- och fritidsprogrammet på Burgårdens gymnasium. För att fira detta skulle han och några kompisar resa utomlands. För Dan fick dock utlandsresan ett plötsligt slut på polisstationen.
-Jag gick till polisen för att ta mitt passfoto, men de sa att det inte var okej att ta foto med sminket på, säger han.
-Jag känner mig otroligt kränkt, det är ju såhär jag ser ut.

Polisen har inte gått att nå för en kommentar.

Inga kommentarer: