lördag, januari 12, 2008

Diskhänder

Sista veckan i Falun har jag varit ensam här i lägenheten. Nog är det skönt att ha lite lugn och ro, men efter att ha levt det ljuva livet en vecka kommer straffet - en hel veckas disk. Att jag sedan har en flickvän som är uppvuxen med diskmaskin gör det inte lindrigare, gång på gång tar hon nydiskat fast jag ber henne att bara skölja av en gammal tallrik. Hur som helst har jag just diskat min egen vikt i bestick och sitter här med rejäla diskhänder. Nu är det bara packning och städning kvar...

5 kommentarer:

Tribunius sa...

Västgöte i Dalarna...För mycket skog va?

Rosa sa...

Vi är en familj på fyra utan diskmaskin. Där en bara diskar. Men det går det också :)

Marcus Gehlin sa...

Jag älskar skogen.

jerk sa...

hm, diskhänder.. det påminner mig om nyårsdagen

Marcus Gehlin sa...

Jag ska ju egentligen inte klaga. Ha ha.