torsdag, januari 24, 2008

Nagelångest

Ibland upptäcker jag att jag har för långa naglar. Det händer givetvis bara när jag verkligen har ganska långa naglar, men också bara när jag är i offentliga sammanhang. Idag när jag satt på tåget till Stockholm upptäckte jag att mina naglar var väldigt långa och fula. Jag var tvungen att försöka gömma naglarna för alla andra i tågvagnen. Vad skulle de egentligen tro om mig ifall de såg hur äckliga mina naglar var? Det hela är hemskt jobbigt ska ni veta.


Synd är att jag tycker det är så fruktansvärt att klippa naglarna. Med nyklippta naglar känns händerna så fruktansvärt torra och jag ryser så fort jag tar i någonting. Högerhandens naglar är alltid värst, jag är skitdålig på att hantera saxen med vänster hand.

1 kommentar:

Poppet sa...

Du får kika in hos mig så kan jag fixa dina händer & naglar ... en minimanikyr kanske lite då och då... www.vackranaglaristhlm.dinstudio.se :-)