onsdag, januari 30, 2008

Studentkortet

Igår fick jag mitt studentkort. Nu kan jag äntligen få rabatt på min DN-prenumeration, studentlitteratur på Akademibokhandeln samt biobesök på Royal här i Linköping.

Synd bara att det likförbannat kostar skjortan att prenumerera på DN, att ingen rabatt i världen kan lindra Akademibokhandelns sjuka priser och att Royal gick i konkurs för ett år sedan. Faktum är att Studentkortet är totalt meningslöst. Alla rabatter de skryter med gäller studenter i allmänhet och kan lika gärna inkasseras med Mecenatkortet, eller varför inte med LiU-kortet?

2 kommentarer:

experten sa...

håller helt me dessutom erbjuder ju mecenatkortet rabbat på både donacn å bk !! För övrigt anser jag...varför hadla på akademibokhandeln, bokakademin i kårallen är både billigare å närmare(där man hänger)

Marcus Gehlin sa...

Det är i stort sett alltid billigat att beställa över internet.