söndag, januari 27, 2008

Helt ute och cyklade

I morse, ungefär klockan tre, kom jag till sans efter en överdos alkohol. Cirka en timme tidigare hade jag sagt hejdå till min vän Jens Fritz och efter det måste jag bara ha cyklat rakt ut på landet. När jag kom ut ur dimman var jag nämligen mitt på en öde landsväg omgiven av åkrar.

Det hela kändes rätt skumt. Helt plötsligt var jag helt medveten om vad jag gjorde och över hur jäkla snett jag hade hamnat. Jag kan meddela att det var en sjukt djup suck jag drog när jag vände mig om och insåg hur långt det var tillbaka in till stan. Hur som helst vände jag om, trampade ett antal kilometer, besteg ett berg av lera, kom in till stan, tog ut pengar, köpte två korvar, dricksade korvgubben tio kronor och cyklade hem.

Väl hemma kom jag på att jag hade brutit av cykelnyckeln i låset, så jag rusade upp och hämtade reservnyckeln. När jag kom ner igen insåg jag snabbt att jag inte ens hade något lås längre. Jag bar upp cykeln i trapphuset och sen somnade jag nästan direkt. Och ja, jag har varit stört bakis idag.

3 kommentarer:

sthlmscilla sa...

Verkar inte förnuftigt att bli så packad:-) Jamena, kan vara farligt att vara ute och cykla i det tillståndet.Förresten jag är en "sk" bloggtant på 40+ men utan namn i rubrikerna:-))

Marcus Gehlin sa...

Härligt! You go girl.

peter sa...

Men MARCUS....nu undrar jag baraPeter