fredag, januari 25, 2008

Om irriterande bloggtanter/Marcus

Det är väldigt irriterande med bloggtanter som skriver sitt alias i rubriken till varje inlägg. Kommer du till en blogg där rubrikerna ser ut som något i stil med "När jag meta mört/PwrGrl" så kan du hoppa upp och sätta dig på att det är en tant på 40+ som äger den bloggen.

Exempel 1

Exempel 2

Tro nu inte att jag sitter och surfar internet runt i jakt på dessa irriterande bloggar. Om inte den irriterande "Senast kommenterade inlägg"-listan fanns till höger så hade jag aldrig ens uppmärksammat detta problem. Grejen är bara att bloggtanter är särskilt ivriga på att skriva kommentera till sina jämlikar. En bloggtantsblogg ligger alltså allt som oftast överst i listan och irriterar mig när jag är inne och solar mig i glansen av min egen superblogg. Mycket irriterande!

31 kommentarer:

Challe sa...

Håller med dig om det där. Som tex nu ser jag till höger Fredrik/Foton på min lägenhet i Santo DomingoMan vet ju endå inte vem personen är, om det inte är någon såndär bloggtant som har 500 besökare varje dag och minst lika många kommentarer, vars inlägg man ser var tredje minut...

ciakar sa...

Jaja, vänta du tills du blir 40+ ska du få se. Desperationen efter uppmärksamhet växer i takt med åren.

livet sa...

jag tycker det är bra, för om jag ser direkt, att det är någon jag inte vill gå in till kanske / 40-

Peter, Skeptiker. sa...

Hmm, 2 exempel är väl inte riktigt statistiskt signifikant?

Mumlans Ränder sa...

Nja, då ska jag förklara varför jag börjat göra det..Jag vill inte läsa om barnuppfostran eller knyppel.Det mesta jag skriver är trams, men det fyller ett behov hos mig.Därför vet andra när de ser att jag gjort ett inlägg. De som redan innan vet att de inte gillar min blogg besparar sig tiden att gå in på den:)Alltså av medkänsla för andra..

Mumlans Ränder sa...

Jag missade min poäng: Jag önskar att fler gjorde likadant, så jag slapp ödsla tid på bloggar som jag vet att jag inte vill läsa.

Ru* sa...

Vet du?Det var nog så att vi som har bloggat riktigt länge hade koll på varandra då det ofta förekom riktiga skithögar här på bloggen.Vi kom på våra sätt att viosa vem vi var så vi slapp öppna vissa bloggar!*tror jag ** =0)

Kantarella sa...

Jag föstår inte.. Trodde att var och en fick göra som den ville själv här. Varför bränna energi på att sitta och låta sig irriteras, så viktigt är väl inte bloggen?

MatildaP sa...

Det är väl snarare en omvänd service, det här att i rubriken visa vem som skriver, för att slippa ointresserade läsare. De bloggare som man uppskattar att läsa klickar man ju ändå ofta och regelbundet på i den egna favoritlistan.Så tacka för servicen och var glad istället! *S*En annan irriterande bloggtantMP *L*

Aylala sa...

Hahaha. Hej Marcus. Jag är en...bloggtant? Eller, jag skriver åtminstone mitt nick i rubriken till mina inlägg. Jag gör det för att jag själv gillar sådana rubriker och hade önskat att det fanns fler. Både för att kunna välja och välja bort vad jag vill läsa. För övrigt är jag 31 år gammal och kommenterar både, för mig kända och okända, bloggare i åldrar från 15 till 50+ som skriver bra, roligt, utmanande och intressant. Trevligt att råkas!:-D

hasse lavin sa...

Twisten, på slutet av ditt inlägg räddar dig här Marcus...Jag var i full färd med att spela upp mitt register som "Rikard Rättrådig", och skriva att ingen ska minsann komma här å komma, och kritisera andra bloggare...Se´n såg jag som sagt var twisten, och den indikerar att du kan det här med satir.. Någorlunda.. Hoppas bara fler ser den Marcus, ja twisten alltså, annars lär du få det hett om öronen grabben...(För övrigt tycker jag att det inte är särskilt juste att länka till två medbloggare, och hänga ut dom på det här sättet...Men, det är ju vad ni ungdomar anser vara ironi och humor..så då får ni väl tycka det, jag har en divergerande åsikt..) :) Kolla, en Smiley eller vare hetter...

Mumlans Ränder sa...

Jag älskar att vara tant! Det är så befriande när man utmanar en ung grabb i en allnighter i X-box..

Rosa sa...

Nämen vad gör det? Jag tycker det är bra så vet man vem det är. Behöver ju inte gå in och läsa och bli irriterad. Eller läsa om man vet att man brukar gilla det personen skriver.

A-Linda sa...

Gamla kärringar över 40 ska man vända uppochner på och använda som sparbössa. Annat är det med kärringar över 50. Jeeesuzzz!

Jessica sa...

Jag håller med #6.Jag tycker det borde stå på alla kommentarer vem avsändaren är.

Mina sa...

Det är ett jävla ofog. Många skriver med långa punkter efter varann .... och har glömt mellanslagstangenten....jag vet inte vad grejen är.......faktiskt......kan man inte skriva utan att fylla ut?..... Namnet i rubrikens inlägg ger också pluspoäng när det gäller sökord. Kolla till höger i en blogg och se vad folk skriver mest om.Jag har då aldrig skrivit om barbamamma ;)

A-Linda sa...

Allvarligt talat din irriterande bloggunge - VET HUT! *dänger med handväskan*

hasse lavin sa...

Några frågor här Marcus lelle..Tycker du att det är OK att länka till andra bloggares sidor, på ett nedvärderande och taskigt sätt, utan att meddela dessa bloggare?Tycker du själv att detta är ironi?Hur skulle du reagera om ex.vis jag gjorde på samma sätt mot dig?Kan du inte hitta på något eget ämne att skriva om. Är du verkligen så fantasilös, att det enda du kan skriva om, är andra bloggares sätt att skriva?Varför svarar du inte på kommentarerna i din blogg?

imsy sa...

Nu har du fått snuten på dig! Håller med honom!

Pysan :o) sa...

*smyger in och läser*Håller med snuten... och håller med Ru.. för här har du en gammal enbröstad tant.. som faktisk använder mitt nick i rubriken.. för att slippa få besök av dem som inte har på min blogg att göra....*sitter och hoppas att den där ignoreringensfunktionen kunde komma någon gång*

HelenaQ sa...

Håller med Mumlan. #5 och #6

cocoon sa...

Jag håller också med sex och sex och sex.

Marcus Gehlin sa...

Jag får väldigt många kommentarer som ser ut såhär... Det känns ungefär som att sitta och läsa Ulf Lundells bok Jack... Det verkar vara många som lever i tron att namnet i rubriken håller oönskade läsare borta från ens blogg. Detta har ni just motbevisat eftersom ni har varit här och kommenterat allihopa, trots att jag skrev mitt namn i rubriken.

HelenaQ sa...

Jamen det är väl inte så konstigt att man läser. Rubriken riktar sig till fenomentet bloggande.

Harpyorna sa...

Är ny här, men hade redan hunnit reta mig på det. Skönt att det finns fler, blev lite orlig att det var så det skulle vara... /Harpya 1 (Bloggtant)

tyrla sa...

men du.. du kommer snart på hur smart det är.. :)

Marcus Gehlin sa...

Tack.

Marcus Gehlin sa...

Ja. Om ca tjugo år...

A-Linda sa...

Nä nu tror jag bestämt det är dags för Lars Ekborgs helt i världsklass supereminenta monolog Bunta ihop dem, skriven av den fullkomligt underbare Beppe Wolgers. Här kan man snacka om ironi på högsta nivå. Framför allt får man lära sig vad man ska göra med gamla kärringar över 40 http://www.youtube.co...

Marcus Gehlin sa...

"Bunta ihop och slå ihjäl dom bara"

LillaJag. sa...

*asg*jag gör så!!!Men det är ren höflighet mot mina blogg vänner eller ovänner... så slipper de som inte har lust att läsa mina inlägg klicka sig in på mig...och du... jag är inte 40+