torsdag, april 10, 2008

Förlust borde stavas med två S

Ännu en förlust för SS med andra ord. Vi mötte ett lag där alla antagligen har spelat innebandy "på riktigt", och såna matcher blir aldrig speciellt roliga. Kul var dock att jag verkar ha fått rätt bra dragskott. För det första skjuter jag skapligt hårt men jag lyckas dessutom alltid skruva bollen, hur det nu går till. Jag sköt världens skott i ribban från halva planen idag och fick efter matchen en fin kommentar från deras målvakt, "vilka jävla skott".

Grejen med att spela här nere i Rydshallen är att jag enkelt kan sätta bollen från halva plan, så jag kommer till ganska mycket skottlägen vilket är jävligt kul. Jag har alltid skjutit ganska hårt, men sällan kommit till skott. Ändring på det nu alltså, nästa match sitter den nog.

Efter matchen träffade jag min Martin, spelande tränare i IBF Linköping där jag spelade förra säsongen, och råkade bestämma att jag ska köra löpträning med dem i maj. Han tyckte att det syntes att jag gått upp ett antal kilo, så nu ska jag fan visa honom. För säkerhets skull ska jag ut och löpa minst sex gånger innan, så att jag inte kommer dit totalt jävla otränad. Nu jävlar!

Inga kommentarer: