fredag, april 25, 2008

Formuppdatering

Match idag igen, 3-3 denna gången men vi borde vunnit med tre-fyra mål. Hur gick det för mig då? Jorå, rätt okej. Men hur bra är jag egentligen, det är det många som undrar. Därför kommer här formrapporten som alla väntat på:

Kondition
Som bekant behöver man inte ha speciellt bra kondition i innebandy eftersom ett byte bara är ca en minut, men det märks ändå att min kondition inte ligger på topp just nu.

Teknik
Tekniken ligger ungefär på samma nivå som när jag spelade innebandy "på riktigt". Detta beror troligtvis på att jag aldrig har haft speciellt mycket till teknik att tala om...

Skott
Konstigt nog har jag fått mycket bättre dragskott, och träffar också mål oftare med just nämnda skott. Dock har både handledsskott och slagskott fått lida. Precisionen med handledsskotten sitter inte där längre och slagskott får jag knappt till alls längre.

Snabbhet
Snabbhet är ingenting som jag har saknat på den lilla planen här nere i Ryd, men jag är absolut inte lika snabb som jag var en gång i tiden.

Spel med kropp
Jag har verkligen blivit skitusel på tacklingar, det är svårt att hålla timingen i studentserien eftersom man får frislag mot sig för det mesta. Något som jag faktiskt har blivit bättre på är dock att täcka bollen med kroppen, jävligt nödvändigt nu när jag är så jäkla slö och seg.


Passningar
Min sista säsong med riktig innebandy var jag verkligen grym på att slå passningar. Numera slår jag bort rätt mycket bollar. Fruktansvärt irriterande när man ser en perfekt passning och sen bara slår bollen åt helvete. Ibland lyckas jag slå en riktig smörpassning och då känns det verkligen bra, nästan som på den gamla goda tiden.

Inga kommentarer: