fredag, april 04, 2008

Hur tänkte de nu egentligen?

Oj vad det rasslade till i i bloggen. Här kommer ännu ett inlägg, två stycken observationer av typen "hur tänkte de nu?":

1. På skolan händer det att något företag delar ut en påse med diverse random grejer i. Jag har fått rabatt på extra stora kanelbullar, pizzabullar, vattenflaskor, hårprodukter med mera. I de två senaste påsarna har jag fått tidningen Residence - en inredningstidning med de senaste (och dyraste) köksluckorna och diskbänkarna. Jag förstår inte riktigt hur de tänkte när de delade ut de tidningarna gratis. Ska det vara något slags hån mot alla oss som bor i Ryds studentlägenheter och varje dag får kämpa med att få bort kaffefläckar från den så smart vita diskbänken? Hur som helst tror jag knappast att Residence knyter till sig många nya prenumeranter på detta viset.

2. Man har smällt upp ett helt nytt sopsorteringshus nere på gräsmattan utanför mitt fönster. En så kallad miljöstation. Det dumma med miljöstationen är att lyset där inne står på dygnet runt, vare sig det är någon där eller ej. Miljövänligt så det bara smäller om det.

2 kommentarer:

nintendotjejen sa...

"Alla har RÄTT till ett häftigt kök" vet du väl! ;) (nån slogan som går så, minns inte vilken)Får väl snacka med FN om den rätten, nya köksluckor vore kalas eller hur?

Marcus Gehlin sa...

Svar: Ja!