måndag, april 14, 2008

Varför finns det inga garderober i Karlskrona?

Igår kom jag hem från Jerks Karlskrona, försenad men inte arg. Tåget jag tog hem var trasigt någonstans så det inte kunde köra för full maskin. Vi blev ungefär 40 minuter försenade på bara två timmars, men jag kom ändå bara hem en timme för sent och hade faktiskt sittplats hela vägen. Bra jobbat SJ!

Jag och Jerk var ute och gjorde stan med hans klasskamrater i fredags. Det sägs att Jerk sällan har varit så rolig som han var då, men det vet jag egentligen ingenting om för jag minns inte. Vad jag minns är att det blev (svart?)taxi hem och att jag tappade bort två hundralappar i bilen. Typ massa minuspoäng på den bedriften.

På lördagen tog vi det lite soft. På förmiddagen var vi nere på stan och käkade kakbuffé i ett grönt hus och kollade runt lite på stan och sen gick vi hem och kollade på ashårda tacklingar (hockey, amerikansk fotboll med mera) på Youtube. Eftersom det inte gick att beställa tågbiljetter på internet gick vi neråt stan igen på kvällen, denna gången blev det degig pizza på Redlight. Resterande kväll och följande natt spenderades med TP hos nån klasskamrat och på nån hårdrocksbar på stan.

Något som var lite konstigt är att det saknades garderob på båda ställena vi var på. På ett ställe hade vi kläderna på oss och på det andra fanns en hatthängare uppe vid toaletterna. Ganska osmidigt och dumt system med tanke på stöldrisken.

Betyg på resan:

Karlskrona var grymt men regnigt. Hemresan sänker också den betyget med ett plus, annars en bra resa. jag rekomenderar alla att resa till Karlskrona och bo på Jerks soffa.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jahaja! Nu är man plötsligt nergraderad till "nån klasskamrat" :P

Marcus Gehlin sa...

Minns inte när du blev uppgraderad, och heller inte om det faktiskt var du som bodde där.