onsdag, april 09, 2008

Hälge är landets tråkigaste serie

Varje dag tar jag gratistidningen Extra i skolan. Det är en ganska bra tidning i vilken höjdpunkten naturligtvis är seriesidan. Tyvärr har de valt att ha med serien Hälge där, vilket drar ner betyget ganska mycket. Hälge är Sveriges absolut mest enformiga och tråkiga serie, en stripp handlar alltid om något av följande:

1. Hälge går hem till den där fule jägaren.

2. Den där kasse jägaren missar Hälge med asmånga skott och Hälge säger något kul, till exempel "Han skjuter hål i luften. Ha ha!"

3. Den där dumme jägaren står på pass och väntar på en älg men märker inte att Hälge är asnära, typ uppe i ett träd eller bakom ett träd.

För att ni i framtiden ska slippa läsa denna värdelösa serie har jag sammanställt en hemsida med alla de Hälgeserier ni någonsin kommer vilja läsa. Har ni läst dessa så har ni läst alla.

En hemsida med alla Hälgestrippar
du någonsin behöver läsa.

6 kommentarer:

Modebloggarna sa...

Haha, skitbra!

Karin sa...

Hahahaha, satan vad roligt!!

Jessica Ström sa...

hörru Marcus! Hälge tillsammans med Elvis är de bästa serierna som gjorts! ...enligt mitt tycke iaf:D

Marcus Gehlin sa...

Inte nog med att Elvis är trist, den är också helt sjukt ful. Jag förstår inte hur en så ful serie kan publiceras. Helt sjukt. Jag blir äcklad när jag läser den, som att se på Cartoon Network.

jojo sa...

hälge e bäst, marcus verkar vara lite avundsjuk. å ingen tvingar dig att läsa den.så varför gör du he tå?

Marcus Gehlin sa...

Stick och brinn!