fredag, augusti 22, 2008

Innebandy vs. festa

Nu har jag börjat gå på innebandyträningar igen, och även om det inte riktig är som förr så är det ändå ganska kul. Än så länge så är jag fortfarande fruktansvärt staplig och dålig, men om jag bara kan hitta halvvägs tillbaka till min forna storform så kan det säkert bli en rätt rolig säsong i IBF Linköping.

I fin form. Jag i KFUM Falun för tre och ett halvt år sedan.
Ibland kommer jag dock att tänka på alla fester jag kommer att missa på grund av innebandyn. En vanlig vecka kommer träningar och matcher ta upp tre veckodagar. Tre potentiella festdagar alltså.

I en inte riktigt lika fin form. Födelsedagsfest i februrari 2008. Jag var utklädd till den där galna dansken som sprang in och sabbade matchen.
Det känns inte riktigt riktigt att jämföra en fylla med en innebandymatch, speciellt som min forna övervikt berodde på just dessa två saker; avsaknaden av träning och överkonsumtionen av alkoholinnehållande produkter. Ändå sitter jag här och väger dessa två saker mot varandra. Just nu lutar det åt att det blir innebandyn. Kanske en kompromiss där jag är sjuk några väl valda matcher. Vi får se.

Inga kommentarer: