fredag, augusti 29, 2008

Förbannelse

Det var så länge sedan jag spelade innebandy att jag fick lov att gå tillbaka till min gamla blogg för att leta upp det här inlägget. Om det är någon som inte orkar klicka så lyder inlägget såhär:


"fredag, oktober 27, 2006 -
Stryk igen

Japp. Idag fick vi stryk igen. Kom just hem från matchen. 21-5 blev resultatet och min helt nya klubba gick av. Det är min tredje trasiga klubba på lika många matcher. Inspirerande."


Igår var det alltså dags för match igen, och kan ni gissa vad som hände? Redan i första bytet var det kaputt med min fina Fatpipeklubba. Någon sparkade mycket hårt på bladet så att det böjde sig till ett L. Nu är det bara att hoppas på att jag hittar ett likadant blad nere på stan idag, annars finns det risk att jag slutar igen.

För att ytterligare strö salt i såren var mina klasskompisar ute och festade igår. Vid lunchen var stämningen mycket hög och det talades om att detta skulle bli "årets förfest" och att "detta är nog enda torsdagen på hela året vi går ut". När Sebban ringde, klockan 03.11, vägrade jag svara...

Och ja, just det, vi förlorade med 5-3.

Inga kommentarer: