lördag, augusti 02, 2008

Jag körde mot rött!

Oräkneliga gånger har jag stått i korsningen uppe på Ingarvet och bara väntat - mitt i natten, helt ensam. Jag har många gånger setat med foten darrande över gaspedalen, varit så himla nära att bara trycka ner och gasa förbi de attans lysena. Dock har jag aldrig vågat köra, och vågar fortfarande inte. Igår var bara en miss från min sida.

Det var vid en rondell inne i stan. Vid en av utfarterna finns ett övergångsställe med trafikljus. Det som ställer till det är att trafikljusen endast lyser om det är rött, vilket inte är speciellt ofta, så man tänker aldrig på att de överhuvudtaget finns där. Igår var de röda men jag bara körde. Ida satt brevid och skrek: "ser du inte att det är rött?". Men det såg jag ju inte. Förlåt.

4 kommentarer:

jerk sa...

vid västra va? jag har gjort samma typ 5 ggr. Extra illa just eftersom det är skolbarn som går över.

Marcus Gehlin sa...

Vid Västra ja.

Jussi sa...

Är du 15 år ?

Marcus Gehlin sa...

Är du 100 år ?