måndag, augusti 25, 2008

Moa fick plåtbit i chokladkakan: "Tänk om jag hade svalt den"

Jag hatar artiklar som denna. För det första avskyr jag dem för att de är så jävla onödiga. Det är liksom en engångsföreteelse, kommer aldrig att hända igen. Med andra ord har ingen någon som helst glädje av att veta att Whatshername har hittat whatever i vadsomhelst.

För det andra hatar jag människorna som artiklarna handlar om, folk som ringer tidningen så snart de hittar en spik i nyköpta frysen; "Tänk om jag hade svalt den". Normala människor konstaterar bara att "här var det visst en spik", och sen är det jävligt bra med det.

För att inte tala om alla som berättar om hur de spydde när de hittade (t.ex.) en mask i maten: "Tänk om jag hade svalt den". Helt uppenbart är ju att han/hon inte svalde masken, so whats the big deal liksom? Fy fan för sånt.

2 kommentarer:

Wiffen sa...

Håller med dig ja. Okej, att gå tillbaka med choklade till affären och be om en ny, men varför ringa tidningen för? Ojoj. Sånna människor borde skaffa sig ett liv.

Johannes sa...

För att inte tala om deras deperata "VEm tar hand om det här? Hur kunde det gå så?" Vem bryr sig som sagt.