torsdag, augusti 21, 2008

Om när min gode vän Jesper C tappade sin mobil i toaletten och låste ut en klasskompis från klasskom

Jag och Mattis sitter och ser på The Scorpion King när min gode vän Jesper C kommer hem från München Hoben: "Öj grabbar! Det har hänt en så jävla rolig grej. Sätt på paus så ska jag berätta."

Min gode vän Jesper C hade gått ut från München Hoben-området för att pissa och sen inte fått komma tillbaka in med väskan sin. Han lånade alltså hemnycklarna av en klasskompis som bodde i närheten och låste in sin väska, plus mobilen, där.

På grund av att han inte hade mobilen med sig kunde han givetvis inte hitta sin klasskompis när han kom tillbaka till området. Det verkar dock ändå som om han hade en kul afton för några timmar senare blev han utkastad från området, varpå han går hem till tidigare nämnda kompis för att hämta sin mobil.

Väl där ställer han sig och pissar samtidigt som han ringer upp kompisen. I samma stund som kompisen svarar tappar min gode vän Jesper C ner mobiltelefonen i toaletten. Han fiskar upp den, tappar den igen men får så slutligen upp den. På skärmen står det fortfarande att samtalet är uppkopplat men Jesper får inget svar när han ropar sin väns namn. Jesper gör då vad varje smart man skulle göra: han låser och åker hem.

Nu sitter han här och dinglar med nycklarna. Hans klasskamrat får visst hitta någon annanstans att sova i natt.

2 kommentarer:

Att Älska Alex Schulman sa...

han tappade en telefonlur i vatten blandat med piss, tog upp den, och talade i den?fräscht värre hehe/hiro

malin sa...

Du är den största inspirationskällan till att jag flyttade till Ryd(om man bortser från att jag är typ från Linköping, och att det är lättast att få lägenhet i Ryd) men annars kan du bada i äran!