torsdag, augusti 14, 2008

Love Me Bartender

På senare år har det gått upp för mig vad jag borde ha gjort med mitt liv. Jag förstår inte vad jag tänkte på för två år sedan. Hur kunde jag välja bort möjligheten att utbilda mig till bartender på en solig turistort? Trots att säkert 10% av alla utställare på utbildningsmässan i Stockholm var från bartenderskolor så gick det aldrig riktigt upp för mig vilken jävla hjälte jag hade kunnat bli, bara på två veckor.

Såhär skriver man på Bartender.se:

"Sluta drömma om att bli stjärnan bakom bardisken. Gör slag i saken och plugga till bartender på Mallorca. Vi erbjuder dig en 2 veckors intensiv bartenderutbildning mitt i händelsernas centrum, Magaluf. En metropol som sjuder av barer, pubar och diskotek. Detta är den perfekta platsen för dig som snabbt vill lära dig grunderna i bartending, på svenska. Vi är bartender-skolan för dig som söker det där "lilla extra". Vårt nära samarbete med fler barer och krögare i Magaluf ökar dina chanser att komma tillbaks till Mallorca få jobb. Sugen? Läs igenom vår hemsida och anmäl dig sen direkt via nätet."


Och kan ni tänka er att priset inte är högre än 15900 kronor, inklusive flyg och boende? Helt sjukt. Hade jag bara lagt ut 16 lax för två år sen så hade jag stått på Mallorca och jonglerat flaskor idag.

Utöver priset finns det mycket annat som är helt sjukt med Bartenderskolan på Mallorca, exempelvis att det är riktig sprit de använder i utildningen. Hur jävla coolt är inte det liksom? Riktig sprit! Tänk att stå där och bara lattja med sprit för flera hundra kronor. Man lär ju känna sig som gud. Så jävla nice alltså.

Jag vet att det är lätt att vara efterklok, men hur jävla dum måste jag inte ha varit för två år sedan? The opportunity of a lifetime - and I just let it pass me by.

1 kommentar:

ida sa...

Vad får dig att inte vilja ha tre tjejer i lägenheten en helg? Kan det bli bättre huh?