fredag, september 19, 2008

Avocados mognar fortare om de ligger bredvid ett äpple

Kom precis hem från Hemköp i Ryd. Jag ska vara ensam hemma i helgen (Mattis ska till Falun och Jesper till Karlstad) så det gällde att förbereda ordentligt. När jag väl var klar hade jag handlat som en hel kvinna, eller i alla fall som en 20-årig tjej som bara köper nyttiga grejer men ändå kommer ut med 500g choklad. Myspys.

Den kvinnliga handlingslistan:
En och en halv liter lättmjölk
En gurka
Två apelsiner
Tre bananer
En God Morgon-juice, Apelsin Passionsfrukt och Kaktusfikon (+järn & folsyror)
Två Marabou-kakor

Det enda som jag inte fick med mig var två avocados (som jag hade känt på i en kvart och sedan besviket konstaterat att "ingen var mogen men jag tar ändå två").

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, hade du varit tjej hade jag trott att du skulle ha mens ;-)

Marcus Gehlin sa...

Hade jag varit tjej hade jag trott att jag var ganska ensam (en gurka och tre bananer) ;-)

Ida sa...

Får jag fråga varför du skulle köpa avocado? Har du börjat gilla det nu?:P

Marcus Gehlin sa...

Nej. Jag gillar inte avocado. Men om jag hade velat ha det så hade jag handlat som jag skrev.