tisdag, september 09, 2008

Helt jävla sjuk

Nu är jag allvarligt trött på att vara sjuk. Jag borde verkligen vara frisk vid det här laget. Två veckors förkylning är fan unheard of. Speciellt för mig, jag brukar aldrig vara sjuk mer än i tre-fyra dagar. Två alvedon innan sängen har alltid jagat iväg bacillerna.

Under dessa två veckor har jag ätit mer än ett paket alvedon, helt utan resultat. Jag har dessutom druckit asmycket c-vitamin, käkat apelsiner, sprayat nässpray och smörjt in mig med Vicks VapoRub - allt till ingen nytta. Det är snarare så att jag blir värre för var dag som går.

I morse vaknade jag till exempel upp med ögonen så fulla av sovsten (sånt där gult skit) att jag knappt kunde slå upp dem. Hela dagen i dag har jag gått runt och sett ut som en grinolle, helt jävla röd i ögonen. Inte mer än rätt i och för sig, jag är rätt jävla grinig just nu (som ni kanske märker på antalet svordomar här i inlägget).

Det är dags att ställa ett ultimatum här, till min egen kropp: På måndag spelar jag innebandy, no matter what.

Inga kommentarer: