tisdag, september 02, 2008

Usel som uselhet

Nu har det hänt, det som ingen trodde var möjligt men som alla ändå förväntade sig: Falu Kuriren har blivit ännu sämre. Mitt i all uselhet har man nämligen beslutat sig för att anlita landets till utseendet äldsta student som bloggare. Inget ont om att se ut som 40 när man är 27, men det känns på något sätt fel att kalla en fyrtioårings blogg för Studentbloggen.

Jag har absolut ingenting emot ovan nämnda 40-åring, förutom att hennes blogg inte alls är vad jag förväntar mig av en studentblogg. Kanske är det så att jag är avundsjuk. Kanske önskar jag att det var Marcus Gehlin som skrev blogg på Falu Kuriren, det får man tro som man vill. Faktum kvarstår dock: Jag ser inte ut att vara en dag äldre än 21.

1 kommentar:

Sara sa...

Den var ju skittråkig :P