tisdag, september 09, 2008

Lägg tidningen i påsen!

När jag bodde i Falun så hade vi en ganska sur tant till granne. Hon brukade hänga ut en påse på sin ytterdörr varje kväll. På påsen satt en lapp med en uppmaning till det morgonpigga tidningsbudet: "Lägg tidningen i påsen!"

Övriga i trapphuset tyckte att det var ganska roligt att riva ner den sura granntantens påse så den låg oftast på golvet när tidningsbudet kom. Dock måste arrangemanget ha funkat ganska bra, för påsen hängde där varje dag i ungefär två år.

I somras måste dock något ha gått snett. Fruktansvärt snett. Jag kan tänka mig att det var en sommarjobbare som vägrade ställa upp på granntantens fjanteri, eller möjligtvis bara samma gamle tidningsgosse som helt enkelt lackade ur efter två år. När jag kom hem en kväll såg det nämligen ut såhär på dörren mittemot våran. Påsen med lapp kompletteras effektivt av en större lapp och två tejpremsor över brevinkastet.

Klicka på bilden eller på ovanstående såhär eller här för att förstora bilden.

För att inte hänga ut den sura granntanten för mycket har jag tagit bort hennes namn från bilden. Jag är liksom inte den som mobbas.

1 kommentar:

Sara sa...

Härlig tant!