måndag, april 19, 2010

Den nya mummeltrenden

Jag har gjort en konstig upptäckt på gymet i Mjärdevi. Nu i lördags när jag var där så gick nån vanlig gammal häxa runt och smorde in sig med alkogel och svängde omkring i konstiga tantövningar. Inget konstigt med det, men när hon tränade något konstigt på en mjukmatta så låg hon och mumlade besvärjelser för sig själv. Mest var det svårt att höra vad hon sa men en gång sa hon typ: "My body can't break". Askonstigt.


Egentligen inget konstigt med det heller, nån galning får man räkna med när man är på offentlig plats. Men i dag när jag var uppe var det nån större herre som höll på likadant. Precis innan han lyfte första lyftet i hantelpressen sa han: "Fire! Fire!". Också askonstigt.


Men jag ska inte göra mig dummare än vad jag är, troligtvis sjunger de med i nån låt de har i mp3-spelaren. Eller så kanske det är askmolnet som påverkar deras hjärnor... Eller så hör jag i syne. Hur som helst så är det jäkligt konstigt. Jag föredrar helt klart vanliga grymtgubbar (såna som för liv utan att försöka säga något, typ: "uuuungh") framför besvärjelsehäxor.


Hade förresten varit kul att se hur den där gamla häxan hade stått sig i en boxningsmatch mot Ivan Drago (Get it? Her body can't break...).


dolph

Inga kommentarer: