tisdag, april 20, 2010

Jag kokar över...

Skrev till Halebops kundtjänst (that's right, man kan inte ringa) och frågade var min mobil hade tagit vägen. Detta fick jag till svar:


"2010-04-20 18:04:55
Hej Marcus

Ordern annullerades pga att din nuvarande operatör nekade nummerflytten till Halebop.
Då ordern är annullerad måste en ny beställning göras. Ta först kontakt med din nuvarande operatör och hör efter varför de nekat nummerflytten. När det sedan är åtgärdat så kan du alltså göra en ny beställning.


Välkommen åter
Hälsningar
Fredrik
Halebop kundtjänst"


Så här tänkte jag: FAN VAD JÄVLA FINT ATT JAG INTE HAR FÅTT NÅGON SOM HELST JÄVLA INFORMATION OM DETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Alltså det är så jävla korkat att jag aldrig varit med om dess like. Grejen var att när jag beställde min nya telefon så var jag bunden till Telenor, något som jag ringde och sa upp några dagar senare. När jag hade sagt upp bekantskapen med Telenor sms:ade jag Halebop att jag ville byta och har sedan dess fått två(!) bekräftelser via snigelpost på att mitt nummer kommer att flyttas över till Halebop klockan 0100 den 3:e maj.


Och så sent som igår så var 4 lök reserverade för köpet på mitt bankkonto. Dessutom fick jag också i går information från Halebop, en massa ovälkomna broschyrer med VÄLKOMMEN TILL OSS-information. Jävligt konstigt med tanke på att jag tydligen aldrig har tecknat ett konto hos Halebop.


Alltså till vilket abonnemang kommer mitt nummer att flyttas nu då? Kommer mitt kära gamla nummer bara försvinna? Och kommer jag någonsin att få en ny telefon? Frågorna är jävligt många och det kommer ta en jävla tid för Halebops mailsupport att svara på dem. OCH LIKA JÄVLA LÅNG TID KOMMER DET TA FÖR MIN JÄVLA MOBIL ATT KOMMA.


Jag vet inte längre om jag är så jävla sugen på att bli kund hos Halebop (något som jag kanske i och för sig redan är). Fy fan vad trött jag blir på skit!

6 kommentarer:

ragna sa...

HejLäser din blogg regelbundet men aldrig kommenterat innan. Men tänkte bara säga att jag också har en iPhone med halebopabonnemang, och även om deras kundtjänst är från förra seklet så är deras priser oslagbara. Med den användning jag har iaf.Men det är ju bara min åsikt. Om du har tålamod så mejla igen och beställ sedan en telefon på nytt. Om du väl får det att funka kommer du inte ångra det.(PS köpte också en iPhone för att jag faktiskt behövde en; tappade bort min gamla SE som jag älskade och verkligen klarade mig med. Men den försvann som sagt och köpte då min kära iPhone och nu kan jag inte klara mig utan den!)

Halebop sa...

Hej!Vänligen maila till relation@halebop.net vilket mobilnummer och personnummer du har. Di kan sedan kolla upp detta ytterligare vad exakt som hänt och vad det skickats ut brev på. Mvh SandraHalebop Kundtjänst

Marcus Gehlin sa...

Jag har beställt igen. Var typ tvungen, har inte råd med något annat abonnemang. Men det glädjer mig faktiskt att du skriver gott om Halebop, tack för det:)

Marcus Gehlin sa...

Vad kul att du läser regelbundet förresten. Tack!

Marcus Gehlin sa...

Så det är alltså inte kundtjänsten man ska vända sig till när man har problem? De har nämligen ingen aning om något...

Jerk sa...

Halebop goes blogg.. alla frågor hänvisas till bloggen