måndag, april 26, 2010

HALEBOP KAN FARA ÅT HELVETE VILKA JÄVLA IDIOTER!!!!!!!!!!

Fick hem ett brev från Halebop idag:


"Hej!


Du har meddelat oss att du inte vill flytta ditt mobilnummer till Halebop. Därför har vi stoppat din nummerflytt. Se specifikation nedan.


Om någon annan än du själv använder mobilnumret, ber vi dig informera den personen om att nummerflytten inte kommer att genomföras.


Skulle du ändra dig är det enkelt att flytta numret till Halebop:
Vill du skaffa Halebop kontantkort skickar du ett SMS med ordet BYT (mellanslag) ditt personnummer (ÅÅMMDDXXXX) till nummer 71333 så flyttas ditt mobilnummer till Halebop.


Vill du skaffa Halebop abonnemang går du in på www.halebop.se för attbeställa.


Om du undrar över något, kontakta vår kundtjänst på www.halebop.se


Med vänlig hälsning


Halebop"


Jag högt för mig själv: "ALLTSÅ JAG ORKAR INTEEE!"


Alltså vadå "Därför har vi stoppat din nummerflytt"? Det de skriver är alltså att den nummerflytten jag beställde (för tredje gången på två veckor) har påbörjats (för andra gången) för att sedan stoppas (IGEN). Och sen verkar enda möjligheten för att få igenom en nummerflytt vara att skaffa ett kontantkort. Och sen "Vill du skaffa ett abonnemang gå in på...". NEJ, JAG VILL INTE SKAFFA ETT ABONNEMANG FÖR JAG HAR REDAN BESTÄLLT ETT OCH DET ÄR TILL JUST PRECIS DET ABONNEMANGET SOM JAG JUST NU FÖRSÖKER FLYTTA ÖVER MITT GAMLA NUMMER!


Men det verkar ju i alla fall som om min mobil är på väg, en nummeröverflytt är ju inget egentligt problem. Jag kontaktar kundtjänst för att få hjälp med nummerflytten. Gissa vad jag får för svar:


"2010-04-26 15:14 Sofia N Svarar:

Vi kan se att din beställning 332721 tyvärr har blivit annullerad.
Vänligen testa att lägga om beställningen ytterligare en gång, så hoppas vi att den kommer att gå igenom."


Jag högt för mig själv: "MEN FÖR I HELVETE!"


Eftersom deras kundtjänst fungerar som någon slags chatt så skriver jag direkt tillbaka och undrar vad det beror på den här gången och varför också den här gången får hem en massa papper, utan att heller den här gången ha beställt något (tydligen).


"2010-04-26 15:18 Sofia N Svarar: 

Det kan vara som så att bekräftelsen hinner skickas ut innan kontrollen görs.
Vänligen testa att lägga om beställningen igen, så skall vi kontrollera detta åt dig"


Jag frågar igen varför beställningen har annullerats.


"2010-04-26 15:21 Sofia N Svarar: 

Vi kan se att det står att abonnemangskontrollen vid abonnemangsformsbyte är felaktigm vilket betyder att abonnemangskontrollen ej gick igenom.

Om du testar att göra en ny beställning, så tror jag att den kommer att gå igenom."


Jag frågar: "Vadå abonnemangskontroll? Vad betyder det ens?"


"2010-04-26 15:23 Sofia N Svarar: 

Hoppas att du fått svar på dina frågor och tack för att du chattade med oss. Har du fler frågor är du välkommen att starta chatten igen. Ha en trevlig dag!"


Och så kommer det upp ett meddelande: "Supporten har avslutat din session"


Ha en trevlig dag själv... tänkte jag.


ALLTSÅ JAG KAN INTE ENS GREPPA HUR OTROLIGT JÄVLA IDIOTISKT DET HÄR ÄR!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! KOM IGEN GUD! VAD HAR JAG GJORT!?!?!??!?!?!?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hejsan!Jag heter Jenny och jobbar på Halebop.Kan se att det skett ett antal missförstånd dig och oss imellan. Tråkigt!Jag sökte på det ordernummer du skrev och ser att din order annullerats, du har dock inte fått svar på varför. Du har ansökt om en flytt till oss tidigare, ett kontantkort. Den flytten har gått igenom, dock flyttas inte numret förrän 3/5, innan dess kan du ej göra om det till ett abonnemang. Vi får meddelande om att numret är stängt när du ansöker om abonnemang, vilket egentligen stämmer eftersom det ej flyttats till oss ännu. För att det ska fungera så måste du allts nu vänta till 3/5 för nästa beställning.Har du fler frågor angående detta så hjälper jag dig gärna via relation@halebop.netHoppas du fått klarhet i detta trassel och att det löser sig för dig!MVH Jenny, Halebop.

Marcus Gehlin sa...

Jag kommer aldrig mer beställa något från halebop.se...

Henric sa...

Rätt kul att Jenny på Halebop inte ens kan stava till "emellan". Pinsamt att någon försöker falsklägga ett supportmeddelande. Skrattar högt för mig själv.