tisdag, mars 30, 2010

95 PIXALONES FÖR EN VANLIG FRUKOST?

I dag (a.k.a. i natt) gick jag upp klocka 0400, åt frukost, åkte iväg mot Örebro, kom på att jag hade glömt min datasladd, åkte tillbaka, blev försenad men hann ändå med tåget klocka 0537 vid Örebro C.


När jag kom fram till Falun åkte jag och Pontus och käkade frukostbuffé på hotel Bergmästaren nere i city. Pontus trodde att det kostade 40 pix per person (p/p) så han bjöd. Egentligen kostade det 95 p/p. Pontus skämde direkt ut mig genom att, efter att ha fått hört det hutlösa priset, fråga mig ganska högt om vi verkligen skulle käka där. Det skulle vi i alla fall göra, han bjöd ju. Buffén var kanske värd 95 pix. De hade inte speciellt mycket macksorter, inget vidare utbud av (färsk) frukt, kaffet var äckligt och baconet var slut när vi kom. På plussidan så fylldes baconet på jäkligt fort, det fanns gott om muffins och kakverk att välja bland, juicen var fin, lokalen var jättetrevlig och alla mysiga morgontidningar fanns. Fast kaffet var äckligt...


På det stora hela så var det ganska urplockat. Kanske var det Leif GW som hade varit där och tagit för sig inför dagens rättegångsspektakel. Man kan ju undra hur det kommer att gå för den där Mats Alm. Han säger ju att han inte har gjort det... Ord står mot asstarka bevis, som man brukar säga.

Inga kommentarer: