måndag, mars 29, 2010

Kaffe(!) och 'cool sak man kan säga till folk man träffar första gången #2'

Här hemma i mammas provisoriska lägenhet (de bygger om the house) finns det inte riktigt kaffe. Anders gör sitt kaffe manuellt, med kaffefilter och tungdkraft. Det blir ju inte alls gott...


I morgon när mamma är på jobbet skall jag knata in till Karlskoga city och ta en kopp med riktigt bra kaffe. Om det inte finns bra kaffe på ett ställe så går jag till nästa, och så vidare. Det ska bli asgott! Jag ska läsa en bok också, på caféet. Det ska bli rätt soft. Och sen när jag inte orkar sitta kvar där ska jag gå ut och kolla i alla tre affärerna som finns där nere i City: tobaksaffärn, systemet och nån dålig H&M. Kanske jag köper en jacka eller en tröja, eller kanske lite fler kalsonger (Ida paxar alltid tvättmaskinen). Det ska bli sådär.


Eller så kan jag ta med min dator och skriva lite IFP nere på café. Och om någon kommer förbi och ser undrande ut kan jag säga att jag fnular på ett filmmanus till Hollywood (cool sak man kan säga till folk man träffar första gången #2).

Inga kommentarer: