tisdag, mars 09, 2010

SSeger!

Inte nog med att fähundarna vid Campushallen ("Vi är en ideell förening helt utan vinstintresse men vi tar ändå ut svindyra avgifter för alla våra träningskort och behandlar våra kunder som skit") låter oss spela mitt i natten, inför dagens match hade de också förstört planen. De hade dragit upp nå nya linjer mitt över, vilket gjorde att golvet på sina ställen var lika halt som i Haraldsbo i Falun. Alltså ska det vara så jävla svårt? Instruktionsboken för underhåll av golv lär ju inte vara någon tung läsning direkt ("Städa ordentligt och undvik att måla med skithal färg")...


Hur som helst så blev det en seger idag, 3 mål mot 2 med bud på mycket mer. Vi spelade faktiskt riktigt bra idag. Eller, alla andra i laget spelade riktigt bra idag. Jag var ursopig. Som jag tidigare skrivit går det riktigt jäkla tungt att springa. Ofta missbedömer jag situationer; innan jul hade jag lätt varit först in men nu hinner jag inte dit. Detta kan naturligtvis bli ganska farligt, dels för att motståndarna får tag på bollen men främst kan det bli farligt för killen i det andra laget, när jag kommer fel in och tacklar bort stackarn (jag ramlar nämligen aldrig förstår ni, utom en gång idag när jag halkade på golvhelvetet bakom egen kasse).


Och jag var fan den enda som slog bort passningar idag. Rätt pinsamt med tanke på att jag skall föreställa den som har spelat innebandy i flertalet år. Men det är som det är, till och med jag har dåliga dagar ibland och det är svårt att vara på topp klockan tolv på natten. Nu är det ett litet uppehåll i serien så förhoppningsvis kan jag få upp flåset litet till nästa match. I slutet av den här veckan räknar jag med att vara tillbaka både på gymet och i löpspåret.


Konstigt nog lyckades jag ändå hänga en kasse idag. Ett riktigt jävla pisskott från halvplan som slank in mellan benen på målvakten. Nu är jag uppe i totalt två den här säsongen, det är typ rekord (nej, det är det inte). Det dumma var att jag inför den här matchen hade vinklat till bladet lite, med förhoppning om att kunna få med mig bollen bättre i dragskotten. Resultatet? Både skott och passningar försämrades...


Ja ja. Nedvarvning klar. Nu: dusch och säng.

2 kommentarer:

Törnråza sa...

SS?

Marcus Gehlin sa...

Hatare finns det gott om.....Har du inget vettigare att störa dig på?!Eller vad sägs om att skaffa dig ett fritidsintresse!