måndag, maj 05, 2008

65,50?

Alla kassörskor på Hemköp i Ryd har alltid en frågande ton i rösten när de säger summan av det man har handlat. Jag blir alltid så osäker på om jag ska säga något till svar eller inte. Oftast brukar jag inte säga något alls, men ibland mumlar jag lite eller säger okej. Antagligen undrar de om man vill "ta det på summan" eller inte, men varför frågar de inte bara det på en gång?

Faktiskt ska de inte ens behöva fråga, det är en service som de erbjuder och som jag som kund frågar efter om jag är intresserad av den. Vissa kassörskor sitter bara och stirrar på en om man inte svarar när de frågar om "71,50?". Efter en stund frågar de om jag vill ha det på summan och då säger jag ja.

1 kommentar:

Nocturnal sa...

Jag förstår inte det där alls, frågan om man vill ha det på summan eller ej. Vad annars ska man ta det på? Någon annans summa, eller få sakerna gratis?