torsdag, maj 15, 2008

Zombieattack

Som ett resultat av alla kassa zombiefilmer jag har sett på sista tiden drömde jag i natt en ganska obehaglig dröm. Det var en viss läsksort som tydligen innehöll ett gift som förvandlade alla som drack till läskiga levande döda. Jag satt ute i Ryd och solade och såg att flera av människorna runtomkring började förvandlas, bli helt röda i ögonen och arga i ansiktet, så jag sprang hem och la mig.

Mitt i natten vaknade jag av att mobilen ringde (i drömmen alltså). Det var en gubbe som började berätta för mig om att han hade skjutit sin granne och att genast måste försöka ta mig i säkerhet. Jag trodde inte på honom alls, så han sa åt mig att gå till fönstret och titta ut. Där utanför var det rena kaoset. Bilar stod krockade överallt och zombisar gick omkring och käkade på folk.

Jag sprang tillbaka till sängen (i drömmen) och sen vaknade jag (på riktigt) och visste som vanligt inte vad som var dröm och vad som var verklighet. Det tog säkert en kvart innan jag hade vaknat så pass att jag kunde övertyga mig själv om att det bara hade varit en dröm. Jag funderade ett tag på att gå upp och kolla expressen.se för att se om det stod något om zombieskräcken. Riktigt läskig natt alltså.

7 kommentarer:

Michis sa...

Men hur skulle man se skillnad på zombiesarna och alldeles vanliga Joltberoende Rydsinnevånare egentligen? Man märker ju inget förrän de börjar tugga på en!

Talking to me sa...

Vad du än gör...kolla inga dokusåpor på ett tag...

jerk sa...

äter du konstiga svampar?

♥ Zombie ♥ sa...

Förlåt! :(

Marcus Gehlin sa...

Det är snarare George Romero som borde slå mig en ursäktande signal.

Sanne PUCKOSTAR sa...

Men alltså hallå. Det låter som en julkalender som gick när jag var typ fyra år eller nåt! Riktigt grym var den.

Marcus Gehlin sa...

Du kanske tänker på Kenny Starfighter? Där blir folk zombies till lite höger och vänster, men det är av nån spruta som de får av Doktor Deo. Chokladzingo har en stor del i dramat men jag minns inte riktigt hela handlingen.