onsdag, maj 21, 2008

Idéjakten

Stans årliga idétävling, Idéjakten, har precis avgjorts hemma i Falun. Jag vet inte hur tävlingen ser ut just nu, men det verkar vara bra många fler vinnare i år än vad det var första året, då jag vann.


Min klass vann klasstävlingen.
Våran idé var ett mjölkpaket med "fönster" och en surhetsindikator* på - om mjölken var sur var mätaren röd. Jag vill inte påstå att den idén på något vis är bättre än idéerna jag beskrev i föregående inlägg, men det är den. Dels för att den faktiskt löser ett problem, och dels för att den är enkel. Dock tycker jag inte att idén var värd de 15000 svenska enkronor som den vann åt oss, något som tävlingsledningen också fattade efter första året och sänkte priset med ca 10000 kronor.

Här är två relaterade länkar:
De vinnande bidragen 03/04
De mjölkade prisnämnden


*Icke att förväxla med en surhetsmätare. Surhetsmätaren mäter surheten hos en person snarare än surheten hos en produkt. Enligt min lillebror är min surhetsmätare röd nästan jämt.

Inga kommentarer: