måndag, maj 05, 2008

Lite om kärnor

Är paprikakärnor giftiga? Någon sa det till mig nån gång när jag var liten. Det skulle kunna vara något i stil med "titta inte i kors, då fastnar ögonen" men varför skulle man vilja få sina barn att sluta äta paprikakärnor? Jag är i alla fall alltid väldigt noga med aqtt peta ur alla kärnor innan jag skär upp en paprika.

Kärnor i gurka är så jävla äckligt. I Kårallens matsal är gurkorna alltid kärniga, men nästan aldrig är Hemköp i Ryds gurkor kärniga. Typiskt nog fick jag en kärnig gurka sist jag handlade. Den ska jag pressa i mig i kväll.

Jag har mycket mer att säga om kärnor, om hur äckliga de är och hur många mandariner de har förstört för mig. Som tur är verkar forskare arbeta dygnet om med att få bort kärnorna ur alla frukter. Snacka om ett jobb som faktiskt spelar roll.

En gång på dagis svalde jag en persikokärna, men jag bajsade ut den lite senare.

1 kommentar:

Carita Liljendahl sa...

Kul slutKLÄM på din grej :)