onsdag, maj 07, 2008

Tack för den

Jag var iväg och löptränade lite med mitt gamla innebandylag igår. Vi sprang 60, 100, 400 och 2500 meter på tid. Jag spöade faktiskt de flesta på 60 och 400 meter, men kom nästan sist på 2500 meter. Hur som helst gjorde jag mitt bästa och var rejält trött när jag kom hem från Ljunkans friidrottsplan.

Idag kom belöningen som ett brev på posten - ont i halsen, huvudvärk och säkert också feber. Är min kropp i så dåligt skick att den inte ens klarar ett rejält träningspass? Jag hade till och med på mig överdragströja hela tiden jag inte rörde på mig, plus långbyxor när jag cyklade* hem. Förhoppningsvis kan jag kurera mig till på fredag, för då jäklar ska det drickas alkohol. Tills dess blir det bara te.

*Mattis cykel.

2 kommentarer:

peter gehlin sa...

Oj då..du håller fortfarande en hög klass när det gäller snabbhet...inte illa.Men du kondition är en färskvara som måste underhållas...så det är väl inte så konstigt att du hamnade bland de sista när det gäller längre sträckor.Sedan är det ju så att kost..sömn..och träning hör ihop....missköter du den ena delen får du utslag på de andra delarna.Blir därför lite orolig när jag ser fredagens meny presenteras i samma inlägg som de fina resultaten på 60 och 400 m...Kanske dax att ta kosten mer på allvar för att utvecklas till den långdistanslöpare du önskar vara....kramPappa

Marcus Gehlin sa...

Ja. I sommar blir det ingen läsk och inge godis.