torsdag, maj 22, 2008

Om Insjöns barn och de usla innebandyförutsättningarna i Linköping

När man var yngre och spelade innebandy var det ganska vanligt att möta lag där i stort sett alla hade kommit olika långt i utvecklingen. Vissa var små och taniga medan vissa var stora som vuxna. De mest extrema spelarna i varje lag kallade vi olika namn. De små spelarna fick heta barn, de som var långa och flintskalliga var ryssar och de som var stora och starka var beefar.

Jag vill minnas att Insjön hade seriens minsta barn, en riktigt liten kille som bara studsade runt inne på planen. Seriens mest ryska ryssar spelade i Domnarvet och de största och starkaste beefarna spelade i Mora. Mora som för övrigt alltid spelade väldigt fult och alltid hyrde hemmadomare till hemmamatcherna i sin äckliga Ryssahall. Här kommer en topplista:

De tre sämsta golven i Dalarna:
1. Haraldsbohallen, Falun
2. Ryssahallen, Mora
3. Maserhallen, Borlänge

Ändå ligger Dalarna bra till om man jämför med Linköping:

De tre sämsta golven i Linköping:
1. Kärna idrottshall, Linköping
2. Lambohov idrottshall, Linköping
3. Alla hallar utom Rydshallen*, Linköping

Det är alltså ett skämt hur dåliga golv det finns här i Linköping, helt omöjligt att spela innebandy. Faktum är att jag till och med har spelat en match på parkett här nere, och jag måste säga att det verkligen inte funkar. Under min säsong med IBF Linköping blev jag alltid extra sorgsen när matcherna låg i Kärna. Fy fan!


*Tyvärr råkar det vara så att Rydshallen i alla andra avseenden är väldigt usel.

2 kommentarer:

Malin sa...

Haha lugn resa? Peter tyckte jag skulle få åka med för att sätta lite guldkant på eran lille resa ;) Peter sa även att jag var bäst!

Marcus Gehlin sa...

Jaha, sa han bäst till dig? Till mig sa han att du var sämst!