lördag, maj 17, 2008

Kineserna tar över världen!

Av någon anledning så har jag börjat sova rätt mycket på dagarna. Idag sov jag tre timmar, mellan 1400 och 1700, och drömde som vanligt något helt sjukt.

Jag åkte iväg på världens lyxigaste lyxkryssare med en massa människor, kommer inte ihåg vilka men det var nog ett gäng kompisar. Resan startade i Sverige och sen skulle vi till Finland för att hämta på lite finnar. På vägen till Finland körde kaptenen verkligen som en galning, hur snabbt som helst och undvek endast med ett par millimeter att krocka med öar och kajer. Av någon konstig anledning hängde jag utanpå båten hela vägen till grannlandet, och det var nätt och jämt att jag klarade att hålla fast hela vägen. Jag hade verkligen hjärtat i halsgropen när vi kom fram till finland, och där var kajen verkligen Titanic-full. Hela Finland verkade ha gått man ur huse för att skåda världens lyxigaste lyxkryssare.

När finnarna väl kom på visade det sig att allihop var kineser, varenda en. Jag gick upp och drog runt på några enarmade banditer, och helt plötsligt var jag skyldig en liten kinesgrabb fyra euro. Jag hade absolut ingen lust att betala så ungen hämtade sin kinesmamma. Just som jag skulle åka ner i en vattenrutschkana kom de för att inkassera sina pengar. Mamman satte sig på kanten till rutschkanan och pojken stod bredvid och gnällde. Tillslut fiskade jag upp fyra mynt och gav till pojken, varpå mamman blev extremt upprörd över att jag hade gett honom kronor istället för euro. En het ordväxling senare kastade jag ner mamman med huvudet före i rutschkanan och åkte sen efter själv.

När jag kom utfarande i bassängen stod mamman där och lurpassade på mig. Jag flydde upp i receptionen men hon kom farande efter och fick tag på mig i en trappa. Då, från ingenstans, kom ett SWAT-team ilande och brottade ner mamman. Det var tydligen så att utomjordingar hade tagit över den finska befolkningen och förvandlat dem till kineser, och kinesmamman var själva moderskeppet. Helt plötsligt flög utomjordingens själ ur kinesen och in i en annan kvinna, och nu var goda råd dyra. Medan SWAT-teamet höll fast kvinnan var jag tvungen att spraya Ajax rengöringsmedel i ögonen och munnen på henne, för att utomjordningen skulle dö.

Jag sprayade slut på hela flaskan och sen vaknade jag. Slut på drömmen.

Inga kommentarer: