lördag, maj 10, 2008

Körslaget suger!

Ärligt talat, vad är det som gör körslaget till bra tv? Ett gäng totalt trista personer som bara står där, rätt upp och ner, och sjunger. Jag trodde, och hoppades, verkligen att jag i och med Let's Dance hade sett det sämsta tv4 hade att erbjuda, men tji fick jag.

Det är som om det pågår någon slags vadslagning på tv4; "Hur dåliga program kan vi sända utan att förlora tittarna?". Varför väljer man annars så otroligt outhärdliga körledare? Linda Bengtzing, Lotta Engberg, Joacim Cans och Kjell Wallmark (aka Brolle), jag hatar dem allihop. Vem fan stavar Joakim med ett c liksom? Fy tusan!

Här är en gissning på tv4:s nästa "succé": Kappracet - Sex familjemedlemmar ur den outhärdliga familjen Wahlgren basar över ett varsit team med handplockade svenssons. Varje vecka ska lagen, i direktsändning, packa en kappsäck så snabbt och smart som möjligt. Det laget som packar sin kappsäck sämst åker givetvis ut och får som avskedsnummer packa sin sista kappsäck. Varje vecka blir kappsäckarna allt mindre och packningen allt knepigare, och i den stora superfinalen skall en Volvo 740 packas i en fingerborg. Själva knorren på final är givetvis att det bara är packningen som ska ner i fingerborgen, precis som reglerna anger.

Ibland när jag skriver sånt här så förbluffas jag verkligen av hur jävla fyndig jag är. Ta bara namnet på programmet, för att inte tala om idén med packningen. Jag geniförklarar mig själv, här och nu!

1 kommentar:

Sandra sa...

hahaha!