tisdag, januari 26, 2010

Det är tuffa tider för en drömmare. Tunga tuffa tider!

Nu händer det inte mycket stimulerande alltså. Idag var vi (Jag, Tony, Olle, Patrik) iväg till Örebro och glodde på kabelmätningsmaskiner. Det var ungefär vad man hade förväntat sig: de mätte kabel. Mycket kabel!


På vägen hem råkade vi ta den långsamma vägen. På Sibylla i Pålboda sänkte vi en varsin Big Cheese Bacon Meal. På den tvåfiliga motorvägen körde jag upp bredvid en annan av universitetets lånebilar och bara låg där bredvid ett tag, Patrik tyckte att det var pinsamt.


I helgen hände inte heller mycket. I fredags var jag på HG och åt och drack och såg min gode vän Jesper C lira bort slantar på black jack. I lördags var jag på De Klomp och drack pissdyr öl och sen på NH och dansade tills klockan tre. När jag kom hem somnade jag på soffan med kläderna på. Ida somnade på sängen med kläderna (och lampan) på. På söndagen köpte jag 450 gram ostbågar.


Lite roligt var att kabelmätningsföretaget hade ett konferensrum som hette krämaren. Där kan man gå in och lägga en kabel. Ha ha ha. Imorgon ska jag sova länge och gå på gymet. Nu: sitta och skriva ned mina intryck från dagens studiebesök.

Inga kommentarer: