måndag, januari 11, 2010

Ledarskapledarskapledarskap ledarskapladarslaspledarskepledarskap ledarskalledarskeppledarskaplepar

Fan vad less jag är på begreppet ledarskap. Om jag inte klarar den här dumma muntan imorgon så vetefan vad jag ska ta mig till...


Det vi ska plugga in är fyrahundra sidor pisstråkig och dåligt skriven text på engelska. På muntan får man sen en fråga som man skall svara så djupt som möjligt på, vilket förutsätter att man måste kunna hela boken utan och innan för att kunna få ett bra betyg (eller ens godkänt). Jag har helt enkelt glömt hur man pluggar in innehållet i en bok. De senaste åren har det bara varit formler, formler och formler... Jag har läst boken, jag har sammanfattat hela boken i ett fyrtio sidor långt dokument och jag har läst dokumentet och läst det igen. Ändå sitter det inte. Det ser mörkt ut på Rydsvägen 336 C.


Detta imorgon är alltså en ommunta. Varför jag fick underkänt skrev jag ett långt och irriterat inlägg (med titeln Unikt datum: Den sämsta december - 2009) om men det publicerade jag aldrig, eftersom det var för jäkla risigt. Den korta versionen är att jag fick en fråga som jag inte kunde svara på. Jag hade inte läst på tillräckligt, det kan jag medge, men faktum är att jag inte hade kunnat svara på den frågan även om jag hade läst på bättre. Den informationen som efterfrågades var så pass obefintlig i den tentamenspliktiga litteraturen att jag hade hoppat över det 99 gånger av hundra. Och vem fan läser en bok hundra gånger?!

Inga kommentarer: