lördag, januari 09, 2010

Förföljd av Radiotjänst i Kiruna AB

Radiotjänst i Kiruna AB ger verkligen inte upp. Jag vet inte hur många gånger de har ringt mig den senaste månaden. I och för sig kan det ha lite att göra med att jag aldrig svarar när de ringer (har lagt in numret i mobilen under namnet Svara Inte). Jag vill egentligen inte ge Radiotjänst i Kiruna AB några tips, men jag känner ett behov av att glänsa lite här på bloggen: försök att ringa från dolt nummer. Hoppas de inte läser...


Hur som helst. I torsdags när jag cyklade hem från Hemköp i Ryd så såg jag två snubbar från Radiotjänst i Kiruna AB tomta runt lite längre ner i MänniskoRyd, så jag släckte alla lampor hemma och drog ner alla persienner och la mig på soffan och var tyst. När de kom och ringde på låtsades jag att jag sov. Tyvärr verkar de bara ha fått vatten på sin kvarn för knappt en timme sedan så ringde Svara Inte till min mobil.


En gång när Radiotjänst i Kiruna AB ringde svarade jag faktiskt, och förklarade som det är: jag har ingen tv! Dessutom har jag tidigare betalat tv-avgift i två och ett halvt år. Det borde väl vara nog för att göda de där gamla stofilerna på slottet en säsong till. Eller för att kirurgiskt töja ut Salems brorsas tandglugg ännu mer. Eller för att stämma den där svarta killens piano. Eller för att köpa in ett nytt bollplank till ungarna i Lilla Sportspegeln (Hur svårt ska det egentligen vara att träffa de där hålen? Ett tips till alla grabbar: kasta kärringkast! Det är fult men smart) Lik förbannat forstätter de att ringa. Man kan ju tycka att det borde finnas värre smitare (inte för att jag är en smitare...) att fånga.


Jag tror att det är skidskytte som är den stora boven i dramat, men det tar vi en annan gång.


Och här kan ni läsa om vad jag tyckte om tv-licensen på den tiden då jag betalade den.

2 kommentarer:

MHz sa...

De får inte ringa från skyddat nummer, lika lite som de får tränga sig in utan ditt medgivande för att kolla om du säger att du inte har tv.Jag har snackat med dem ett antal gånger och de suckar bara då jag säger att jag inte har tv och säger att OM jag skaffar en så måste jag anmäla och sedan skickar de papper...Det hörs att de är vana detta skitsnack, men kan inget göra åt det och personligen skulle jag hellre se att de avskaffade tv-licensen helt och hållet och gjorde om skiten till kommersiell tv.

Marcus Gehlin sa...

Bra sagt.