lördag, januari 09, 2010

Men vafan! Hosta; lägg ner!

Vaknade för 30 minuter sedan...


Drömde att jag var på mitt gamla fritids. Helt plötsligt ropade de ut i nån högtalare att "nu kommer vi inte servera någon mer god mat här", och uppifrån Varggården kommer det en jeep åkande. Det var en sån där fattigt land-jeep, med massa barnsoldater i som skjuter i luften för att visa att det minsann är de som bestämmer. De åkte runt och sköt ett tag innan jag fattade att det var dags att dra ifrån fritidset.


Som tur var så stod det en motorcykel precis inne på fritidset. Trots att jag aldrig har kört dylikt tidigare fick jag igång den assnabbt, vilket var tur för nu stormade det in bilar på fritidset. De bara åkte rätt genom staketet, forcerade grindarna och kom efter mig. Det konstiga är att nu var det inga afrika-jeepar längre utan nu var det helt vanliga personbilar som bara försökte köra över mig.


Jag drog i alla fall iväg på motorcykeln, snabbt som fan. På något vis lyckades jag med flertalet våghalsiga manövrar och kom så iväg från fritidset och iväg från mördarbilarna. Tyvärr hade jag en bil tätt efter mig. Jag ökade farten och for ut på bilvägen och helt plötsligt så var det bara ett tv-spel: Jag stod och styrde min motorcykel med en handkontroll. Bredvid mig stod min kompis Patrik och styrde bilen som försökte köra över mig. Han sa att han trodde att jag hade en god chans att hinna i från honom; "en motorcykel accelererar lätt ifrån en bil". Jag kraschade när jag försökte köra förbi en lastbil och byta kameravinkel samtidigt.


Och då vaknar jag och är jävligt pissnödig. Jag pallar egentligen inte eftersom det är mörkt och jag är jävla trött, men tillslut blir det för mycket. Samtidigt som jag kommer tillbaka från toaletten kommer hostan tillbaka till mig. Omöjligt att somna om alltså, efter tio minuters menlösa försök ger jag upp.


Nu: försöka bota hosthelvetet med te med mjölk och med honung i. Honung skall vara bättre än hostmedicin har jag läst en gång (dock inte för tänderna).


Peace out! 

Inga kommentarer: