tisdag, januari 26, 2010

Oväder på gång

Nu kommer det visst in ett jävla oväder över Sverige. De varnar för fullt på radio och på TV och i tidningar för att det kommer bli halt och jävligt och blåsigt. Helst ska man inte ge sig ut på vägarna, men jag säger så här: har jag att välja på att cykla och att ta bilen när det är storm ute, då tar jag bilen hundra gånger av hundra. Jag ryser bara jag tänker på min cykeltur upp till gymet imorgon: full jävla vindstyrka rätt i ansiktet med pisskall ishård stensnö, växlar som strejkar, hala trampor, kall sadel, iskyla ända in i märgen och halt som in i helvete.


Jag hatar att cykla, det är bland det värsta jag vet. Andra saker jag hatar är: skidskytte, Takida, smörgåstårtor, snuva och C-sams dyra priser.

1 kommentar:

TU/WT sa...

Men tänk vilken karaktär du utvecklatr när du cyklar i motvinds-storm :)