lördag, januari 30, 2010

Jag borde sova, men egentligen borde jag plugga, men egentligen kommer jag att EXPLODERA AV ILSKA!

Nu börjar det bli sent igen, det blir det varje dag. När det här inlägget pupliceras är det nog till och med så sent att det är tidigt. Jag borde gå och lägga mig men jag kan inte. Det känns som om jag har alldeles för mycket att göra för att bara gå och somna sådär. Jag borde rita lite till formgivningen, fila lite på frågor till IFP:n, fundera över förbättringar till kabelmätningsmaskinen i produktdesignprojektskursen... Meen jag orkar inte.


Faktiskt så har jag gjort någonting bra nu på kvällen: var och tränade på gymet. Irriterande är den höga idiothalten på gymet vid den här tiden på dygnet. En massa jävla puckon som släpper in sina jävla puckokompisar genom slussen fast man inte får (HUR VÅGAR DOM?!). En massa jävla töntar som bara kommer in och tomtar runt inne på gymet med jeans och kepa, eller konstiga farsor som läser tidningar medan dottern (knappt) tränar. VET DE INTE ATT DET ÄR FÖRBJUDET ATT VISTAS I GYMET OM MAN INTE TRÄNAR ELLER ATT DET ÄR FÖRBJUDET ATT GÅ IN FLER ÄN EN GENOM SLUSSEN PÅ SAMMA KORT? Jag bara frågar.


Det sägs att slussen in till gymet ska vara kameraövervakad. Det sägs också att nödutgången bredvid skall vara larmad. Inget av detta stämmer: det där jävla gymet har nog fler freeloaders än betalande kunder. Det hela kanske skulle kunna vara lite mer okej om gymet i fråga faktiskt hade plats för fler än tio pers...


Jag ska nu sätta mig och skriva ett brev till typerna som driver Korpen Kollegiums gym och kräva att de stänger av personerna i fråga. Fast först ska jag tänka på det jättelänge tills jag blir så arg att jag antingen: 1. somnar, eller: 2. exploderar.


Jag har märkt att min blogg allt mer blir någon slags dagbok, till glädje för min mamma och pappa antar jag (jag ringer inte så ofta, dålig på att prata telefon). Någon som det inte är till glädje för är mig. Jag vill skriva en helt annan typ av blogg. Om det nu hade varit någon som hade läst min blogg så hade jag frågat: "Vad vill ni läsa om? Personligt eller funderingar? Kommentera!", men det gör jag ju inte... Istället kan jag lova mig själv att jag kanske kommer att bättra mig.

5 kommentarer:

TU/WT sa...

Jag tycker du skriver bra och jag gillar när du är ironisk.

Marcus Gehlin sa...

Tack!

nintendotjejen sa...

Ser ut som om inlägget postades strax efter tolv på natten. Är det verkligen så sent? :P Såvida du inte varit uppe ett helt dygn. Eller är det tidsmarkeringen här på bloggen som är knasig?

Marcus Gehlin sa...

Jag kanske var trött? :´(

big sa...

Ja jag känner att jag måste ge en kommentar eftersom jag är din fader.Visst gillar jag att bloggen är som den är, den ger en liten kik i ditt liv.Sedan kan man ju oxå fundera över om det är så att det bara är du som har skyldighet att ringa.....kramBig