måndag, februari 05, 2007

Blixthalka i märkesbacken

Hjälp! Jag höll på att orsaka seriekrock i märkesbacken nu när jag cyklade hem. Det hade snöat ungefär jättemycket i en timme och redan hade märkesbacken hunnit bli rejält hal. En kille framför mig bromsade kraftigt precis när jag bytte låt på min mp3-spelare, så jag fick lov att sätta ner fötterna i marken för att inte ramla. På så vis lyckades jag effektivt stoppa upp vägen för ungefär alla som kom bakom mig, ca tio stycken. Vi klarade oss dock från att ramla allihopa, som väl var...


När jag så klarat mig helskinnad till Ryd så gick jag glad i hågen in på Hemköp i Ryd (Det hade ju räckt att säga Hemköp, då jag redan förklarat att jag var i Ryd, men jag gillar att referera till Hemköp i Ryd som just Hemköp i Ryd) för att handla lite mat och frukt. Jag plockade en hel korg full och ställde mig i den sedvanliga femtonminuters klockan fem-kön. När jag kom fram till kassan, och kände efter plånboken, visade det sig plånboken låg i min andra väska...


Något särskilt roligt som hände idag var när jag fick gå tillbaka med alla varor jag hade i korgen. Efter det åkte jag hem, för att vid hemkomst konstatera att disken får ligga ännu en dag...

5 kommentarer:

peter gehlin sa...

Ja du mackan, inte mkt att göra..men tur hade du i vart fall....Sedan kanske man får tänka sig att det är bättre att ha minnet i behåll, är mer skonsamt mot kroppen så.

Jean sa...

...Gu va kul med all snö som kom nudå!! ;)

Stina sa...

Så du har alltså haft en finfin dag? ;P

Stina sa...

Oj, min kommentar halkade visst efter ett inägg! Men du verkade ha haft en finfin dag även den 5:e. ;P

annica sa...

jasså du.. den sedvanliga 15 minuters kön på hemköp hihijag brukar sitta i kassan där ja..=) jobbar där!vi ses då! hihi