måndag, februari 26, 2007

Den siste pälskragen

Ni har säkert hört talas om den siste mohikanen, men kommer ni hit till Ryd så har ni stor chans att få skåda den siste pälskragen.

En kille med asiatiskt utseende brukar cykla framför mig på väg till och från universitetet, till synes stolt flashandes sin jacka med fejkpälskrage. Nu är inte jag någon stor modekännare, men så vitt jag vet var försäljningen av de jackorna begränsad till diverse fjortisar som önskade att de hade råd med en Canada Goose-jacka. Inget ont om fjortisar nu, men de har väl aldrig haft någon vidare känsla för stil. Dock verkar det som om även fjortisarna har förstått att det faktiskt är fult, och pälskragen har dött ut. Överallt utom i Ryd.

11 kommentarer:

sandy sa...

vilken tur att du inte läser i helsingborg, för här har ingen (och då menar jag INGEN!!!) fattat att det är ute med pälskrage... jag avlider snart, så fult det är...

Emy sa...

Bitch! =) Den är fin!

sandy sa...

hahaha emy... en helsingborgare, eller? det är helt ok att du gillar den.

Marie sa...

hehe..klockrent....nej men du, nu är det inne med en 3 storlekar för stor fjällräven jacka i blått......eller varför inte nya trenden på festkläder: Stora mysbyxor, ett någorlunda snyggt linne och sen supermejkad....gärna blond och med en påse med klirr i........;)

isabella sa...

vadå pälskrage? pälskantad luva, eller som stora pälsiga nervikta kragar? jag förstår inte.

Anonym sa...

Fjällrävenjackan är också ute...den var "inne" för flera år sedan. Iafl här i Sthlm. Bara tonåringarna som upptäckt den först nu, som vanligt lite väl sent;)

Wiseguy sa...

Men ja, vad viktig din åsikt är om hans pälskrage.. Vad viktig din åsikt är om nått överhuvud taget? Du talar ner om fjortisar men sen är du en själv. Förresten så är mode en lögn. Alla kläder tillverkas på samma sätt och av samma material, Modet är bara en affärsidé som handlar om att blåsa dig på så mycket pengar som vanligt.Vakna!.. Fjortis.

Marcus Gehlin sa...

Verkar som någon önskar att hans blogg var Linköpingsbloggen. Avis avis avis avis! Ha ha.

peter gehlin sa...

Det är enormt tråkigt när det dyker upp kommentarer typ den från Wiseguy på Bloggar. Oftast säger det mer om den som kommenterar än den som skriver Bloggen.Vore önskvärt att slippa denna typ av kommentarer och istället be dessa personer söka andra vägar att få ut sina agressioner på. Ett tips är att lösa träningskort på något gym alt boxningsklubb alternativt gå i samtalsterapi.

Daniel sa...

Jag tycker att det är rätt skönt med fejkpälskrage som trycker lite på halsen då man har luvan nere, speciellt då det är vindigt. Jag har en ECKO-jacka med luva som har pälskrage som är mina favvisjacka. Inte en chans att jag slänger den för att vissa tycker det är fult. Om du vill prata om fult så snacka om Moonboots, Uggboots, återupplivandet av 80-talsmodet, tubsockor över jeansen osv.

Malin sa...

och Stockholm, det bara vimlar av fuskpälskragar