lördag, februari 17, 2007

Lagad mat och söndrig cykel

Kom just hem från David. Jag, David, Frank och Petter lagade mat och såg på film. Klyftpotatis, köttfärsbiffar med fetaost, currysås med rivet äpple och sallad. Mums. Egentligen är det inte så manligt att träffas och laga mat sådär, men en gång kan väl inte skada?


På vägen hem upptäckte jag hur mycket min cykel knakar och gnisslar. Jag cyklar så gott som alltid med mp3-spelare, och har därför inte lagt märke till detta tidigare. Nog för att kedjan har hoppat av upprepade gånger de senaste dagarna, men jag trodde inte att min lilla Nakamura mådde så dåligt. Jag har verkligen försökt ta hand om den, men jag antar att jag förkortade Nakamuras livslängd med ca 5 år när jag flyttade till Ryd...

2 kommentarer:

Malin sa...

Hey, killen - det är sjukt manligt att laga god mat. Däremot är det avtändande med killar som bara köper pizza och annan hämtmat. Du kommer att inse det i sinom tid!

Kim sa...

Inte bra! Män ska köpa pizza ihop och sitta i flottiga linnen med snus under läppen och titta på fotboll. Allt annat man gör ihop är inte manligt.