onsdag, februari 07, 2007

Synsam

Var på synundersökning idag. Såg rätt så konstigt med linserna och hade huvudvärk nästan hela tiden. Jag kom ifrån synundersökningen med ett par nya linser på prov, med vilka jag hade ungefär samma känsla som tidigare. Och ändå är det här andra gången jag besöker optikern för just det här problemet, jag var i Falun och kollade samma sak i julas. Då som nu gav de mig bara starkare linser. Skillnaden är att nu fick jag tydligen betala 395 kr för undersökningen. Med andra ord för absolut ingenting.


Det är ju inte det att jag inte gillar att kasta pengarna i sjön, jag har tyvärr bara inte tillräckligt mycket pengar för den typen av nöjen. Tack Synsam...

4 kommentarer:

Ida sa...

åh.. inte bra. Hoppas det blir bättre snart!

Sofia sa...

Marcus gör som jag,, jag är trött på att synsam tar ur en djävla massa extra pengar för sina tjänster och produkter. Jag var trogen kund hos dom i flera år, fick höra att just deraslins vätskor och andra produkter är överlägsna andras osv.. nu har jag avslöjat deras bluff (säkert inte den första!) Deras linser är igentligen linser från Cooper Vision son säljs under Privat label (samma linser och förpackning som de sätter ett annat namn på).. samt att deras finska vätska är långt ifrån testad mot flest linser på marknaden.. jag använder Optifree Express No Rub vilken är mkt bättre för mig och mina linser.Slutligen.. efter att de konstant rånat mig på mina CSN-pengar, så beslöt jag byta till Hötorgets Optik där de endast tar 250kr för en synundersökning samt att i fortsättningen köpa linser hos deras sammarbetspartner Linsexpress.se som är sanslöst billig..Jag säger som du.Tack Synsam

peter gehlin sa...

Ja nog ligger det mkt i att man inte få så mkt för pengarna..i detta fall linser som ej eller fungerade som de skall.Men starkare och starkare linser..vart skall detta sluta??Om du ej hade linser..skulle du då med flaskbottande glasögon..snacka om att seförläst ut.

Freja Westerlund sa...

Oj, de var mycket för bara undersökning, här i finland kostar undersökningen ingenting. Så jag kollar synen hos min optiker och köper linser på internet, där samma linser är mycket billigare http://www.lenses4net...