fredag, februari 08, 2008

Åldersgräns på bio

Läste precis på SF-bios hemsida att man kan få lov att visa legitimation för att få gå på filmer med en åldersgräns på 15 år. Jag har alltid trott att det bara är en rekomenderad ålder, för visst ska man själv få välja om man tycker att man klarar av att se en film eller inte. Filmen kommer ändå visas på tv förr eller senare och då är det ju var man för sig själv. Hysteriskt konstigt måste jag säga.

Borde inte samma sak gälla när man ska köpa filmen? Eller när man köper dataspel för den delen? Jag kommer ihåg när jag och min lillebror köpte Starcraft, på den tiden det begav sig. Jag tror att det var 18-årsgräns på det spelet, vilket en stor lapp på kartongen också basunerade ut. Lyckligtvis gick det hur bra som helst och konstigt vore det ju annars. Klart att den främsta målgruppen för en produkt måste kunna inhandla den.

Inga kommentarer: