måndag, februari 11, 2008

Pinsamt

Vår föreläsare i programmering var sjuk idag, så efter storseminariumet åkte jag ner till Hemköp i Ryd för att köpa en Coca Cola att fira med. Just när jag kom till kassorna så plockade tjejen framför mig i kön åt sig ett exemplar av Sofis Mode och därefter ett ex av Expressen. Jag reagerade direkt, alla vet väl att Sofi Fahrman är kollega med mig här på Aftonbladet. Den stackars tjejen skulle ju få betala mycket dyrare om hon kombinerade på det sättet.

Jag tänkte säga det direkt, men så kom jag av mig och visste inte riktigt om jag vågade. Efter ett tag tänkte jag att jag måste ju säga det, så jag knackade henne helt idiotiskt på axeln och sa det. Helt dumt lät det också. Hon måste trott att jag stod där och spanade in hennes varor. Jag borde ha sagt det direkt hon tog tidningarna. Då hade jag blivit hjälte och inte, som nu, idiotförklarad...

Inga kommentarer: