söndag, februari 10, 2008

Vad kännetecknar en bra blogg?

I jakt på något kul att läsa såhär på lördagskvällen satt jag precis och kollade igenom lite topplistor på Bloggportalen. Jag måste säga att det är fruktansvärt överraskande att se att sveriges tre största privatbloggar* ägs av unga, blonda tjejer. De två största bloggarna skrivs dessutom av tjejer som inte är äldre än 16-17 år.

Bloggarna i sig är verkligen inget speciellt och varenda inlägg handlar dessutom om samma saker; "Här är min frisyr, här är mina kläder. Den här tröjan var dyr, klär jag i läder?" Den enda slutsats man kan dra är väl att 16000 snuskgubbar kollar upp bloggarna dagligen i hopp om nya bilder på de små pinglorna. För ärligt talat, vad är annars så bra med deras bloggar? Kan någon vara snäll och berätta det för mig.

*På grund av att den där arga hasse lavin (länk till hans totalt värdelösa blogg) skrev alla de där elaka grejerna sist jag länkade till någon annans blogg så vågar jag inte göra det den här gången. Ni hittar dock omskrivna bloggar i toppen på bloggtoppens topplista över privatbloggar.

10 kommentarer:

Sofie sa...

Hahaha.. You read my mind!Det är bara ögongodis för snuskgubbarna, that's it! En bra blogg ska ju vara ROLIG att läsa.. lite knäpp och lite klok om vartannat.

Cissi sa...

En bra blogg kräver tid att hitta!Jävlar så många timmar jag satt och kollade runt innan jag fattade hur MÅNGA olika bloggstilar som finns :)Det handlar nog bara om en enda sak egentligen...Att hitta några bloggar där man känner att " Här Trivs Jag"! Sen går det av bara farten..Trevlig helg Marcus!

Stella McFee sa...

Haha! Kul! Och sant.

Marcus Gehlin sa...

Detsamma till dig, Cissi.

vanessa sa...

Du har ju förståss helt rätt!!

kenni sa...

Sooner or later you`ll be one of them..You were there ;)

Saba sa...

haha detta har jag helt missat.. jag ska gå in o kolla in flickornas bloggar... men visst e de pinsamt att det är det som kallas sveriges bästa bloggar

Marcus Gehlin sa...

Såklart jag har.

PåGränsenTillVuxen sa...

Det är ju det som är det jobbiga.. Att folk inte verkar läsa det som verkligen kan vara intressant.. Visst jag skriver också om mig själv och mitt liv, men jag slänger även ihop mina bra inlägg, som till tonårsföräldrar, om förhållanden, om sjukdomar, ja om allt.. och de brukar jag få bra respons på.. men jag använder dessutom min blogg till att ventilera mina tankar om mitt liv och mina händelser.. sen är det trots allt upp till folk som de gillar de eller ej...

Tonårsmorsa sa...

Vad som är en bra blogg ligger ju i betraktarens ögon, men två av mina favoriter är "Keis" och "Jag är Nadja", båda kan du finna i min lista "Bloggar jag följer" på höger sida i min blogg. Keis för att hon är så rolig och hennes lek med ord, vi har följt varandra sedan jag började blogga för snart tre år sedan. Jag är Nadja är en relativt ny blogg för mig, hon är journalist, men bloggen är en privat blogg, men hennes yrke gör att hon har en välskriven blogg, förstås.Sedan finns det massvis av andra bra bloggar. P.S. Jag har inte hängt med om vad du nämner om länkningen, men kan säga att det brukar vara populärt att länka i sin blogg, då det är lite av vad bloggningen går ut på, att man ska kunna finna de källor som nämns på ett enkelt sätt, så jag tycker du ska fortsätta med det, även om någon misstycker! D.S.